קישור להערה

אנונימי

קישור להערה

שליחה על ידי אנונימי »

אחת מבין ה-הצעות לשיפור בצ'יק צ'ק.

ניתן לקשר להודעה מסויימת בדף על ידי שימוש בפורמט הבא:
(לשם הפשטות ניתן כאן שם דף פיקטיבי באנגלית. כאשר שם הדף בעברית סדר האותיות עלול להראות אחר ממה שהוא באמת וזה עלול לבלבל):

{{Perl



http://www.beofen-tv.co.il/cgi-bin/chiq.pl?[po]a b c[/po](2006-09-19T04:09)

}}

הרעיון הוא:
chiq.pl סימן שאלה ושם הדף (בעברית או יוניקוד) ואז בסוגריים התאריך והשעה בפורמט: YYYY-MM-DDTHH:mm
ה - T הוא קבוע, והיתר לפי ההודעה שרוצים לקשר אליה.

אם התאריך או השעה לא מדוייקים, מגיעים להודעה הראשונה אחרי הזמן שניתן.

אם יש כמה הודעות באותה דקה, ניתן גם להוסיף שניות, ע"י הוספת :ss אחרי הדקות. אבל כדי לדעת מה השניות הנכונות צריך להיכנס לעריכה או להסתכל בקוד של הדף.

למשל:


{{Perl



http://www.beofen-tv.co.il/cgi-bin/chiq.pl?[po]a b c[/po](2006-09-19T04:09:44)

}}
{==מכאן, דיון ישן על הנושא:==}
בועז_חן*
הודעות: 1086
הצטרפות: 25 אפריל 2003, 09:37
דף אישי: הדף האישי של בועז_חן*

קישור להערה

שליחה על ידי בועז_חן* »

איזה כיף להציע ולא לקודד...
חסרה לי היכולת להפנות (בדפים ארוכים) לתגובה ספציפית. שני רעיונות לפתרון:

פשוט וקל
להגדיר שהוספת סוגריים עם חתימת הזמן לשם של דף תהפוך לקישור להודעה המתאימה. כך הצעות הצעות לשיפור בצ'יק צ'ק(24.05.2003 17:59) יהפוך לקישור ישיר להודעה הקודמת שלי (באמת לא התייחסתם (-: ).
כמובן שזה דורש הוספת Anchor מתאים בזמן יצור הדפים מעל כל כותרת של הודעה, ושינוי מנגנון ה-parsing של ההודעות (ואפשר להסתיר את החתימת הזמן מהטקסט המקשר). <משפט למתכנתים, מי שלא הבין לא חשוב>

מסובך אך מדויק
להוסיף מעין "הבעה" נוספת שאפשר להוסיף לה טקסט כלשהו שמומר ל-Anchor עם אותו טקסט. נגיד אני אוסיף לדף במקום שאליו אני רוצה להפנות |#עוגן-של-בועז| ואז הקישור הצעות לשיפור בצ'יק צ'ק(#עוגן-של-בועז) יפנה לשם.
מאוד גמיש אבל יותר מעיק למשתמש.
יונת_שרון*
הודעות: 8089
הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*

קישור להערה

שליחה על ידי יונת_שרון* »

חשבנו על זה בעבר, אבל בסופו של דבר נראה לי שאם מרגישים צורך בדבר כזה אז סביר שיש לעשות פירוק לגורמים.
בועז_חן*
הודעות: 1086
הצטרפות: 25 אפריל 2003, 09:37
דף אישי: הדף האישי של בועז_חן*

קישור להערה

שליחה על ידי בועז_חן* »

גם אם זה נכון, הזמן שלוקח לעשות פירוק לגורמים >> מהזמן לעשות קישור להודעה (בלי לדבר על הקושי המנטאלי לקחת אחריות לעריכת דפים של אחרים). וכמובן, זה לא סותר...
עודד_לבנה*
הודעות: 1477
הצטרפות: 05 אוגוסט 2002, 23:41

קישור להערה

שליחה על ידי עודד_לבנה* »

דובר בעבר על האפשרות להצביע לאמצע דף.
יש לי פיתוח של הרעיון הזה: אפשרות להצביע למקום הראשון שבו מופיעה מחרוזת מסויימת
כך, למשל, כדי להצביע על ההערה של לירון מגבעתיים בדף הנוכחי נרשום:
http://www.beofen-tv.co.il/cgi-bin/chiq.pl?[po]הצעות לשיפור בצ'יק צ'ק[/po]&firstocures=(17.06.2003 20:46)
זה יאפשר להצביע על כל מקטע בכל דף (אם כי באופן קצת פחות נח מההצבעה הרגילה בצ'יק צ'ק).
בועז_חן*
הודעות: 1086
הצטרפות: 25 אפריל 2003, 09:37
דף אישי: הדף האישי של בועז_חן*

קישור להערה

שליחה על ידי בועז_חן* »

בהמשך למסע השכנוע לאפשר הפניה להערה ספציפית, הנה כמה יודעי דבר שבעד (ואפילו יש קוד לשימוש...): http://www.blueoxen.org/tools/purplewiki/index.html (למרות שאני לא מת על ממשק המשתמש של הפתרון שלהם)
רועי_שרון*
הודעות: 1691
הצטרפות: 13 יוני 2001, 18:34
דף אישי: הדף האישי של רועי_שרון*

קישור להערה

שליחה על ידי רועי_שרון* »

מעניין. אנחנו בדיוק שוקלים את העניין הזה עכשיו, ולאט לאט מתכנסים לפתרון של לאפשר הפניה ספציפית להערות על פי תאריך ההערה (לדוגמא: "הפניה להערה האחרונה שלך" http:#c200404130227). זה יעבוד כמובן רק על הערות שכותרתן מכילה תאריך ניתן לזיהוי.
ואולי גם כדאי להוסיף "הפניה קבועה לתחתית הדף" http:#bottom.
חנן_כהן*
הודעות: 7
הצטרפות: 15 יולי 2004, 22:29
דף אישי: הדף האישי של חנן_כהן*

קישור להערה

שליחה על ידי חנן_כהן* »

אפשר ליצור קישור פנימי על ידי שימוש בסטרינג של התאריך כעוגן. #074913042004
יונת_שרון*
הודעות: 8089
הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*

קישור להערה

שליחה על ידי יונת_שרון* »

אכן, רק שאז צריך לכתוב את כל הכתובת, כולל http. פעם כשנהיה גדולים נכתוב משהו יותר נוח.
בועז_חן*
הודעות: 1086
הצטרפות: 25 אפריל 2003, 09:37
דף אישי: הדף האישי של בועז_חן*

קישור להערה

שליחה על ידי בועז_חן* »

עכשיו שמתי לב שהוספתם תגית anchor לכל הערה ובאמת כבר אפשר לקשר!! אבל באמת זה לא "באופני" מבחינת הקישור, אז אני מציע אולי משהו פשוט יחסית, על משקל ה-parsing של קישור, וזה שאם אחרי קישור לשם של דף יועתקו הסוגריים של זמן ההודעה, למשל קישור להערה (16.07.2004 00:31), צ'יק צ'ק יהפוך את זה לקישור ישיר להערה.
[אגב, אז כדאי לתת רווח בכותרות ההערות בין הסוגר השמאלי לבין הנקודותיים, כדי להקל על ה-copy. או בכלל לותר על הנקודותיים, למה צריך אותן?]
יונת_שרון*
הודעות: 8089
הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*

קישור להערה

שליחה על ידי יונת_שרון* »

בועז, מוצא חן בעיני ה-markup שהצעת.
עודד_המחפש*
הודעות: 3030
הצטרפות: 19 יולי 2003, 21:25
דף אישי: הדף האישי של עודד_המחפש*

קישור להערה

שליחה על ידי עודד_המחפש* »

נזכרתי בהצעה הזו מעוד סיבה:

כשיש דף ארוך מאוד ואתה לא מסיים לקרוא את כולו בפעם אחת, היה נחמד אם היה אפשר לשמור קישור במועדפים להודעה המסויימת שאליה הגעת, כדי שתוכל להמשיך מאותו מקום בפעם אחרת. מכיוון שכבר יש anchor לכל הודעה, אפשר לעשות את זה בפשטות על ידי איזה לינק או כפתור ליד התאריך (או בקצה השמאלי של הפס הירוק) שיוסיף למועדפים (כולל ה anchor). אם זה נראה לכם מפריע מדי או מבלבל, אפשר שכפתור כזה יופיע רק כאשר מסמנים את הכותרת של ההודעה (כלומר השם והתאריך), בדומה להופעה של כפתורי הציטוט והגִריוּן.
מלח_פלפל*
הודעות: 7
הצטרפות: 08 אוקטובר 2004, 21:40

קישור להערה

שליחה על ידי מלח_פלפל* »

גם כשרוצים להפנות ב-email לתגובה מסוימת בדף באתר, זה מאוד לא נוח (למרות שהאנקורים כבר מופיעים במקור |אפרוח|), וזה קורה לי המון כשאני מנסה להדיח חברים לכאן.
אפשרות פשוטה (מבחינת הממשק): להוסיף לכל תגובה קישור לעצמה, לאו דווקא עם כותרת, כך שניתן להעתיק אותה ע"י copy shortcut בדפדפן. כלומר הקישור יעשה כמו קישור חיצוני.
מלח_פלפל*
הודעות: 7
הצטרפות: 08 אוקטובר 2004, 21:40

קישור להערה

שליחה על ידי מלח_פלפל* »

האנקורים עובדים יופי כקישור מבחוץ (אם מוסיפים אותם עם # אחרי הלינק), אבל לא הצלחתי בשום אופן - טבעי ושלא כדרך - להוסיף את זה להערה פה. הפרסינג של הוספת הערה מחרפש את הכל (סליחה על השפה :-))
עודד_המחפש*
הודעות: 3030
הצטרפות: 19 יולי 2003, 21:25
דף אישי: הדף האישי של עודד_המחפש*

קישור להערה

שליחה על ידי עודד_המחפש* »

כשיש דף ארוך מאוד ואתה לא מסיים לקרוא את כולו בפעם אחת, היה נחמד אם היה אפשר לשמור קישור במועדפים להודעה המסויימת שאליה הגעת

תגידו, עכשיו כשמה חדש מפנה אותך ישר להודעה שעוד לא ראית, יש דרך פשוטה לממש את זה? כלומר, אני מניח שאיכשהו אתם שומרים מה ההודעה האחרונה שראיתי, אחרת לא הייתם יכולים לשלוח אותי לשם. אז אולי אני יכול באופן יזום לומר לצ'יק צ'ק מה ההודעה האחרונה שקראתי? (שהיא לאו דוקא ההודעה האחרונה בדף באותו רגע, כפי שקורה עכשיו).
יונת_שרון*
הודעות: 8089
הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*

קישור להערה

שליחה על ידי יונת_שרון* »

התכנון הוא שאם תכתוב שם דף(2005-02) אז זה יביא אותך להודעה הראשונה בדף אחרי תחילת פברואר 2005 (עבור כל ערך של פברואר 2005). עדיין לא מימשתי את זה.
מתחדשת*
הודעות: 756
הצטרפות: 08 יולי 2005, 01:54

קישור להערה

שליחה על ידי מתחדשת* »

ניסיתי לעשות קישור להערה לפי טיפ של עומר ס בדף טריקים וטיפים, אבל זה לא עובד... אם יש דרך אחרת לעשות את זה, אשמח לדעת מהי... ואם יש תקלה, אז דעו לכם שיש תקלה :-)
שליחת תגובה

חזור אל “צ'יק צ'ק”