דינמיקה של קבוצות חינוך ביתי

תבשיל_קדרה*
הודעות: 8851
הצטרפות: 10 נובמבר 2001, 08:15
דף אישי: הדף האישי של תבשיל_קדרה*

דינמיקה של קבוצות חינוך ביתי

שליחה על ידי תבשיל_קדרה* »

קבוצות חינוך ביתי. דאההה

כמה שאלות (בעיקר לחברים בקבוצות ותיקות ויציבות, אבל כמובן לא רק) לפני שאנחנו מנסים לאסוף מחדש את מפגשים במשגב.
מובן שגם תושבי הגוש מוזמנים להשתתף בדיון :-)

האם התמוססה לנו הקבוצה?
האם קימת דינמיקה של תקופות בהן הקבוצה מאוד פעילה, ותקופות פחות חזקות של דעיכה? (כלומר - האם זה נורמלי שהקבוצה נראית דועכת?)
מה עשיתם במצבים כאלה, אם נתקלתם בהם? (פעלתם? חיכיתם? חיכיתם ואז פעלתם? למה חיכיתם? מה קרה?)

מה עושים, בעצם?
האם יש לכם בקבוצה פעילות יזומה? איזו? למה? מתי התחלתם עם זה? מי משתתף יותר? מי פחות? מה קורה למי שלא משתתף בפעילות היזומה, אבל בא למפגשים? יש שאלות שלא שאלתי?

אמץ חולם (או - למה הילדים הגדולים כמעט ולא באים למפגשים האיזוריים?) והאם זה חשוב, בכלל?
באילו גילאים הילדים? האם יש חלוקה באיזור של גדולים/קטנים? האם יש עירוב של כל הגילאים? איך הגדולים מרגישים עם זה? איך הקטנים? ואיך מרגישים הורים לגדולים? הורים לקטנים? הורים לגם וגם?

(כשיהיה לי כח, אספר קצת על מה קורה/קרה פה... זוטא, מיץ, מוזמנות לספר במקומי)
יונת_שרון*
הודעות: 8089
הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*

דינמיקה של קבוצות חינוך ביתי

שליחה על ידי יונת_שרון* »

אני חושבת ששתי משפחות זה כבר מפגש. אם את מוצאת פעילות/סביבה שמתאימה לשתי משפחות -- יש לך גרעין יציב. אחרים יצטרפו במשך הזמן, וגם אם לא זה לא נורא.
בכל מקרה, מציעה לא להספיד שום דבר עד לאחרי החגים. :-)
תבשיל_קדרה*
הודעות: 8851
הצטרפות: 10 נובמבר 2001, 08:15
דף אישי: הדף האישי של תבשיל_קדרה*

דינמיקה של קבוצות חינוך ביתי

שליחה על ידי תבשיל_קדרה* »

שתי משפחות זה כבר מפגש
הא. נכון. למה אני מתעקשת להתיחס לזה אחרת (כשזה מה שמתאים לנו)?

עם זאת - יונת - את יכולה לספר קצת על המפגשים אצל כשר? כקבוצה שמחזיקה כל כך הרבה זמן, בטח יש לכם נסיון שאפשר ללמוד ממנו.
יונת_שרון*
הודעות: 8089
הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*

דינמיקה של קבוצות חינוך ביתי

שליחה על ידי יונת_שרון* »

זה לא הקבוצה שמחזיקה מעמד -- זו חדוה. :-)
אנונימי

דינמיקה של קבוצות חינוך ביתי

שליחה על ידי אנונימי »

שמעתי מחברה, שאוגוסט הוא חודש רע לעסקים.
מנסיוני - אוגוסט הוא חודש רע גם למפגשים. בפרט לכאלה שלא נעשים במקום ממוזג ומרווח - בבית של מישהו, במיזוג אויר שלו, לרוב יש מגבלת מקום.
מצטרפת להצעה לחכות לאחרי החגים.
חגית_נובק*
הודעות: 107
הצטרפות: 20 מאי 2002, 17:25
דף אישי: הדף האישי של חגית_נובק*

דינמיקה של קבוצות חינוך ביתי

שליחה על ידי חגית_נובק* »

הקבוצה שלנו (רחובות-גזר-מודיעין), שחוגגת בימים אלה שש שנים להווסדה,(ולפחות על הנייר מונה קרוב לשישים !!משפחות), "סובלת" בכל קייץ ממבול של שאלות המטילות ספק בקיומה (כאלה בסגנון שתבשיל מעלה).
בכל קיץ מחדש מתקשרות אליי מספר אמהות מודאגות לדסקס את המצב ולדאוג באזניי את חששותיהן בנוגע ל"מה יהיה עם הקבוצה?" תמיד אני מחייכת, ומעבר לזה שאני יודעת שהכל יתבהר לקראת תחילת או אמצע ספטמבר, אני מזכירה להן ולעצמי שהקבוצה זה אנחנו - אני, את, היא... האנשים הם הקבוצה. ואם אנחנו נרצה שיהיו מפגשים ושתהיה פעילות, ואם גם נהיה מוכנות ליזום משהו, להרים כמה טלפונים או לשלוח מייל לכולם, אז זה כל מה שצריך.

במילים אחרות, הנוסחה היא פשוטה מעין כמוה: אם רוצים, אז עושים. (ממש בדיוק כמו הילדים שלנו שקמים בבוקר. אם הם רוצים לצייר, הם מצירים. אם הם רוצים לשחק, הם משחקים. אם הם רוצים לבהות, הם בוהים. כל מה שנותר לנו הוא להתבונן ולהפנים).

האם יש לכם בקבוצה פעילות יזומה? איזו? למה? מתי התחלתם עם זה? מי משתתף יותר? מי פחות? מה קורה למי שלא משתתף בפעילות היזומה, אבל בא למפגשים? יש שאלות שלא שאלתי?

לדעתי כל פעילות היא פעילות יזומה. גם אם חברה מתקשרת אלי בבוקר ושואל אם בא לנו לקפוץ אליהם לכמה שעות, אז זו פעילות יזומה, כי היא יזמה להרים אלי טלפון. על העיקרון הזה עובדת כל הפעילות היזומה אצלינו בקבוצה. מישהו שרוצה לארגן משהו יוזם ומארגן. לפעמים ההיצע עולה על הביקוש ויוזמות ננטשות כי אין מספיק אנשים שהביעו רצון לקחת בהן חלק, ולפעמים יש תקופות של כאילו יובש שבהן לאף אחד לא מתחשק ליזום כלום. (אני מוכנה לגלות בסוד שתקופות היובש הללו חביבות עליי ביותר. כי אז אפשר יום אחרי יום אחרי יום לקום בבוקר בלי לדעת מה מתוכנן לנו להיום ופשוט לזרום עם החיים בבית. החינוך הביתי שלנו הוא אז במיטבו, ויש לנו הזדמנות להזכר למה בכלל בחרנו בו מלכתחילה...)
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

דינמיקה של קבוצות חינוך ביתי

שליחה על ידי בשמת_א* »

אצלנו בקבוצה יש שני ימי פעילות קבועים.
בימי ראשון יש מפגש יותר "חברתי", במקום שאנחנו משלמים לו תשלום חודשי כדי לבוא כל יום ראשון בין 11 ל-14. יש שם חדר ג'ימבורי ועוד חדר עם שטיח וצעצועים וכמה ספרים לקטנים, ויש שם מין מסדרון רחב שהאמהות יושבות בו, כי יש בו ספות וכסאות, ויש גם מטבחון ב"מסדרון" הזה.
לא בכל יום ראשון מגיעות כל האמהות, אבל משתדלים.
המקום שם מוגבל, ויש לו חסרונות, ככה שברגע שמגיעים יותר מדי אנשים, כבר מעיק שם מאוד.

בימי רביעי יש סיורים לימודיים שאחת האמהות יזמה ומארגנת כבר כשנתיים (וואו!).
בכל סוף חודש היא שולחת לכולם את דף הסיורים של החודש הבא. מגיעות משפחות מכל איזור המרכז, מגדרה עד חדרה ומהים עד ירושלים. יש כאלה שבאים כמעט לכל הסיורים, ה"קבועים", ויש כאלה שמגיעים רק לסיורים נבחרים. בתור קבוצה, אנחנו מקבלים מחירים קבוצתיים. יש ערך מוסף חווייתי להדרכה, לחשיפה של הילדים למוזיאונים ולפעילויות, ובדרך כלל יש גם איזה "חוץ" שהילדים משחקים בו עד שמתחילה ההדרכה ואחרי שהיא מסתיימת. ככל שחולף הזמן, הילדים כבר מכירים יותר ויותר זה את זה. יש כאלה שזה חיסרון בשבילם שכל פעם צריך לנסוע למקום אחר. הסיורים שלנו נועדו בעיקר לפתוח עולמות בפני הילדים הגדולים יותר, בני ה-7-11, אבל גם הקטנים יוצאים נשכרים, במיוחד בפעילויות שאפשר להבין בהרבה רמות, כגון ביקור בחוות סוסים, במאפייה גדולה או בגן זואולוגי.

מה שצריך להוסיף פה הוא מסקנה שעלתה בדף אחר שעסק בדינמיקה של מפגשים, והוא:
שלמרקם החברתי חשובים ביותר המפגשים החברתיים בין המשפחות, אחת על אחת, בין המפגשים.
הבעיה, שלהרבה משפחות, שתי התרוצצויות בשבוע (לארוז את הילדים, לארוז אוכל ומים, לסחוב את הכל, להגיע בזמן, בשעות ששוברות את שעות הארוחות) זה כבר הרבה. להוסיף עוד ביקור פה וביקור שם, ומתי בדיוק נעשה כביסה ונשטוף את הבית וסתם נשב בשקט לקרוא ספר...
אילה*
הודעות: 261
הצטרפות: 16 אוגוסט 2004, 11:41

דינמיקה של קבוצות חינוך ביתי

שליחה על ידי אילה* »

רוצה בהזדמנות זו לברך על קיומן של הקבוצות חינוך ביתי . כמה אמהות נפלאות פגשתי שם ואני עוד אפגוש . כמובן גם אבות והכי מקסימים הילדים היפים והחופשיים. הייתי כותבת לכם שיר הלל.
יהיה טוב , אני בטוחה בזה.
נראה לי שחגית צודקת , וגם ליאת . תראו שכל ההורים של הבתי ספר ילכו לאספות הורים מעצבנות , יפנו לנו את המקומות הפתוחים מכל עם ישראל ומשפחתו הדביקית , ואז גם מזג האויר ישתפר ..וגם עכשיו טוב - לחזור קצת הביתה , אולי ללכת לים.
נועה_בר*
הודעות: 2171
הצטרפות: 20 יוני 2004, 22:33
דף אישי: הדף האישי של נועה_בר*

דינמיקה של קבוצות חינוך ביתי

שליחה על ידי נועה_בר* »

הסיורים שלנו נועדו בעיקר לפתוח עולמות בפני הילדים הגדולים יותר, בני ה-7-11, אבל גם הקטנים יוצאים נשכרים, במיוחד בפעילויות שאפשר להבין בהרבה רמות, כגון ביקור בחוות סוסים, במאפייה גדולה או בגן זואולוגי.
בשמת,
איך ניתן להצטרף לרשימה ולקבל עידכונים על הסיורים ? אנחנו אמנם רחוקים מגיל 7 אבל כאמור גם קטנים יותר יכולים לצאת נשכרים..
אז חשבתי שאולי לפעמים נוכל להצטרף.
<לא קשור לדף, אמחוק לאחר שאקבל תשובה >
תבשיל_קדרה*
הודעות: 8851
הצטרפות: 10 נובמבר 2001, 08:15
דף אישי: הדף האישי של תבשיל_קדרה*

דינמיקה של קבוצות חינוך ביתי

שליחה על ידי תבשיל_קדרה* »

ואי, עברה שנה מאז פתחתי את הדף.
שנה מצוינת, יש לומר.
כל התהיות התמוססו, הקבוצה יציבה יותר, פעילה יותר.
אני מאמינה שהשנה הקרובה תחזק את המגמה.
שליחת תגובה

חזור אל “קהילה”