אוכל בטוח לפעוטות

ורד_לב*
הודעות: 3314
הצטרפות: 24 יולי 2002, 23:08
דף אישי: הדף האישי של ורד_לב*

אוכל בטוח לפעוטות

שליחה על ידי ורד_לב* »

קראתי עכשיו את הפרוספקט של שילב בענייני בטיחות וראיתי איזושהי המלצה שלא לתת לילדים מתחת גיל 3 תפוח חי, לא מרוסק, מחשש לחנק. נראה לכם קשור ליפיפייה הנרדמת? כי מה ההבדל בין תפוח לאגס, נגיד, כל פרי / ירק אחרים?
תבשיל_קדרה*
הודעות: 8851
הצטרפות: 10 נובמבר 2001, 08:15
דף אישי: הדף האישי של תבשיל_קדרה*

אוכל בטוח לפעוטות

שליחה על ידי תבשיל_קדרה* »

כן, יש הבדל בין תפוח,
אבל אני חושבת על הילד ההוא שפתאום בגיל 3 יקבל במכה אחת תפוח, גזר, אפונה, עיגולי נקניקיות (מה עוד ברשימה?), פשוט לא ידע מה עושים עם זה, כי שרירי הפה שלו מכירים רק דברים נימוחים, ויחנק.
אז, בפרוספקט הבטיחות יעדכנו ל3 וחצי.
עירית_ל*
הודעות: 569
הצטרפות: 04 מרץ 2002, 09:48
דף אישי: הדף האישי של עירית_ל*

אוכל בטוח לפעוטות

שליחה על ידי עירית_ל* »

הפתרון הוא תפוחים קמחיים שבכל הקשר אחר הם בזויים מכדי להתייחס אליהם.
אם_פי_3*
הודעות: 2737
הצטרפות: 26 יולי 2001, 21:35
דף אישי: הדף האישי של אם_פי_3*

אוכל בטוח לפעוטות

שליחה על ידי אם_פי_3* »

אני חושבת, שאם אוכלים בישיבה (על זה כן כדאי להקפיד) ובקרבת מבוגר משגיח, אפשר לאכול גם את המסוכנים. אכילה תוך כדי משחק היא מסוכנת, ובמיוחד במאכלים הבעייתיים יותר.
עדי_יותם*
הודעות: 2996
הצטרפות: 07 אוקטובר 2001, 22:47
דף אישי: הדף האישי של עדי_יותם*

אוכל בטוח לפעוטות

שליחה על ידי עדי_יותם* »

אבל אני חושבת על הילד ההוא שפתאום בגיל 3 יקבל במכה אחת תפוח, גזר, אפונה, עיגולי נקניקיות (מה עוד ברשימה?), פשוט לא ידע מה עושים עם זה, כי שרירי הפה שלו מכירים רק דברים נימוחים, ויחנק.
הילד ההוא, נראה לי שהוא שכן של זה שנדרס בכל חצי שעה - מכירה? (-:
הסירי דאגה מלבך. איזו מין ארוחה זו שבה מגישים את כל הדברים האלה יחד?
אפונה היא מזון מומלץ מההתחלה, ככל הידוע לי, אפילו מפתחת אחיזת פינצטה. סתם החליקה לך לרשימה, נראה לי. אין בעיה.
עיגולי נקניקיות - אפשר לאכול נקניקיות (איחס), רק צריך לחצות אותן לאורך, לא לרוחב. גזר מרוסק נותן מספיק תרגול של לעיסת גזר, רק לא נתקע בקנה הנשימה.
תבשיל_קדרה*
הודעות: 8851
הצטרפות: 10 נובמבר 2001, 08:15
דף אישי: הדף האישי של תבשיל_קדרה*

אוכל בטוח לפעוטות

שליחה על ידי תבשיל_קדרה* »

:-D
לא התכוונתי לאותה ארוחה.
התכוונתי - פתאום, בלי שהוא מכיר תחושה של דברים כאלה בפה, הוא יתחיל להתנסות בהם וייכשל..
טושו*
הודעות: 99
הצטרפות: 04 דצמבר 2002, 21:29

אוכל בטוח לפעוטות

שליחה על ידי טושו* »

ומה לגבי אגוזים ופיצוחים למיניהם?
אני זוכרת שכשהייתי ילדה היה מקרה קשה של ילדה שנתקע לה פרור בקנה הנשימה ואז משרד הבריאות יצא בקמפיין שלם שאסור לתת את הנ"ל לילדים מתחת לגיל 5.
מה דעתכן?
תבשיל_קדרה*
הודעות: 8851
הצטרפות: 10 נובמבר 2001, 08:15
דף אישי: הדף האישי של תבשיל_קדרה*

אוכל בטוח לפעוטות

שליחה על ידי תבשיל_קדרה* »

אני נותנת הכל חופשי, מההתחלה. (ע"ע "אני חושבת על הילד ההוא...")
הם משחקים עם זה בפה, ומחזירים לי. אם זה חלקלק במיוחד - זה נבלע לפעמים, בשלמותו.
טפו טפו טפו.
עדי_יותם*
הודעות: 2996
הצטרפות: 07 אוקטובר 2001, 22:47
דף אישי: הדף האישי של עדי_יותם*

אוכל בטוח לפעוטות

שליחה על ידי עדי_יותם* »

אני לא נותנת פיצוחים לפני גיל ארבע. היום, אגב, היה לי דיון על זה עם הקטנצ'יק. הצעתי לו שאני אלעס לו את הפקאן ואתן לו כמו שציפורים מאכילות גוזלים, אבל הוא מחה בתוקף. בסוף התפשרנו על סוכריה - אני כ"כ מאושרת מהפתרון שהוא מצא: הוא חושב שפפאיה מיובשת היא סוכריה!
באופן עקרוני, גם סוכריות קשות אני לא נותנת עד גיל ארבע (ועדיף כמובן בכלל לא), אבל באופן מעשי, הבכורה מקבלת הרבה פעמים בגן סוכריה על מקל - מתברר שהיום בסמינר מלמדים את הגננות שאפשר לעודד ילדים "להתנהג יפה" בהבטחה לסוכריה על מקל בסוף היום/השבוע ):< וכשהוא רואה את הבכורה עם סוכריה, קשה מאוד לומר לו, "לך זה מסוכן".
א*
הודעות: 742
הצטרפות: 10 פברואר 2002, 10:10

אוכל בטוח לפעוטות

שליחה על ידי א* »

בשבחי בחינוך הביתי -לא בביתי...
בכלל- גן ילדים הוא שותף סמוי של רופאי השיניים....הם לימדו את ילדי מה זה ממתקים- ועכשיו אפילו תמר זה כמעט פאסה- שלא לדבר על צימוקים- שהם כבר שכחו שאת זה הם מצצו בגיל שנה...
ה_עוגיה*
הודעות: 3541
הצטרפות: 15 יוני 2003, 00:44
דף אישי: הדף האישי של ה_עוגיה*

אוכל בטוח לפעוטות

שליחה על ידי ה_עוגיה* »

הנסיכה אוהבת קטניות ודגנים לא מבושלים.
היא פותחת לי קופסאות במטבח ושופכת.
בנסיון למנוע בזבוז התחלתי לשפוך לה כמות קטנה לתוך קערה שתשחק.
כך או כך - בסופו של דבר יש ערימה קטנה על הרצפה ממנה היא מלקטת ומכניסה לפה.
אחכ אני מוצאת לה בקקי המון צימוקים או המון אורז ארוך או המון עדשים
פתאום הבנתי שזה יכול להיות מאוד מסוכן.
אני אמנם לידה אבל עם הגב אליה. לא בקשר עין כל הזמן.
זה מסוכן? מה בעצם ההבדל בין גרגר אורז קשה לגרגר אורז מבושל? שניהם בעלי פוטנציאל הישאפות לקנה, לא?
אמא_אינקובטור*
הודעות: 1236
הצטרפות: 19 יוני 2003, 13:58
דף אישי: הדף האישי של אמא_אינקובטור*

אוכל בטוח לפעוטות

שליחה על ידי אמא_אינקובטור* »

איך גילינו שהקטנצ'יקית פיתחה אחיזת פינצטה?
הבכורה פיזרה צימוקים בסלון והקטנה זחלה אחריה וליקטה.

קטניות לא מבושלות אני מרחיקה בגלל פוטנציאל התפיחה העצום שלהן. השריתי היום גרגרי חומוס ואחרי שעה הם כבר ספגו את כל המים שבקערה והתנפחו לממדי ענק. לא הייתי רוצה את זה בקנה הנשימה או באף של הילדה שלי. אין סכנה שהיא תבלע את זה כי היא אכן מעיפה החוצה את כל מה שהיא לא מצליחה לבלוע, אבל מפחידה אותי אפשרות השאיפה לקנה.

<פלשבק, קיץ, לפני כמה חודשים: הבכורה (שנתיים וחצי אז) ניגשת אלי בגאווה ומודיעה: אמא, הכנסתי מדבקה לאף!>
חגית_ל*
הודעות: 2051
הצטרפות: 05 אוקטובר 2001, 17:35
דף אישי: הדף האישי של חגית_ל*

אוכל בטוח לפעוטות

שליחה על ידי חגית_ל* »

עד היום מספרים לי שהכנסתי חרוז לאף.
הקטנה, חצי שנה, מעדיפה לאכול נייר טואלט וללעוס אותו כמו מסטיק. כבר כמעט נחנקה מכל מיני דברים וכל פעם הפכתי אותה והקיאה הכל. בדר"כ אני משגיחה צמוד-צמוד כשהיא מכניסה משהו לפה ולא מונעת.
יושה*
הודעות: 1
הצטרפות: 17 מרץ 2005, 15:45

אוכל בטוח לפעוטות

שליחה על ידי יושה* »

בתי בת שנה ומתנהגת כ"שואב אבק" למופת - אוהבת לאכול ולנסות אוכל חדש. כדי שלא תאכל יותר מידי לחם, כמו שהמטפלת לימדה אותה, אני נותנת לה קרקרים אורגניים מכוסמין, ללא מלח ואותם היא זוללת בהנאה. היום המטפלת אמרה לי שמישהי בגינה אמרה לה שאסור לתת קרקרים כי הם "כמו סכין בגרון".
מה דעתכם?
תבשיל_קדרה*
הודעות: 8851
הצטרפות: 10 נובמבר 2001, 08:15
דף אישי: הדף האישי של תבשיל_קדרה*

אוכל בטוח לפעוטות

שליחה על ידי תבשיל_קדרה* »

פחחחח
סליחה, כן?
1 - יש לבת שלך רוק בפה.
2 - הסתכלת פעם על איכסה שיוצא מפה של תינוק? זה לא יכול לחתוך כלום. זו עיסה :-P

> ישירה ובוטה <
שליחת תגובה

חזור אל “דיונים/ויכוחים על עריכות והתנהלות באתר”