אבעבועות שחורות
אבעבועות שחורות
אנחנו בהחלט מתחילים להכין את הממד והגדולים כבר שואלים לגבי החיסונים - כי הם יודעים שאנחנו לא מחסנים - אז מה נעשה עם האבעבועות השחורות? אמרנו להם שיש 11 יום להתחסן ואם לא תהיה ברירה...
הסדאם חוסין הזה הורס לנו את כל החינוך...
הסדאם חוסין הזה הורס לנו את כל החינוך...
-
איתי_שרון*
- הודעות: 1164
- הצטרפות: 27 אוגוסט 2001, 00:51
- דף אישי: הדף האישי של איתי_שרון*
אבעבועות שחורות
השבוע הסתבר לי להפתעתי שכבר קיבלתי פעמיים בחיים שלי כנראה חיסון נגד אבעבועות שחורות - פעם כשהייתי ילד (כל מי שנולד לפני 1980 קיבל את זה בעיקרון) ופעם בצבא (כל מי שהתגייס לפני 1996)...
אנחנו משתדלים לראות את הצד החיובי במצב - סוף סוף מישהו יכריח אותנו לסדר את הממ"ד.
אנחנו משתדלים לראות את הצד החיובי במצב - סוף סוף מישהו יכריח אותנו לסדר את הממ"ד.
-
בשמת_א*
- הודעות: 21563
- הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
- דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*
אבעבועות שחורות
אז גם אני?
וואללה!
איך גילית?
זה החיסון שמשאיר צלקת בכתף?
וואללה!
איך גילית?
זה החיסון שמשאיר צלקת בכתף?
-
עדי_יותם*
- הודעות: 2996
- הצטרפות: 07 אוקטובר 2001, 22:47
- דף אישי: הדף האישי של עדי_יותם*
אבעבועות שחורות
משהו שקיבלתי בדואל:
According to the US Centers for Disease Control, smallpox vaccine is
contraindicated for pregnant (or soon-to-be pregnant) and lactating
mothers, as well as infants (younger than 12 months); some say that any
child (under 18 years) should not get it. Other contraindications include
people with any history of eczema, other skin conditions (if currently
active), weakened immune system, moderate to severe short-term illness
(until completely healed). It also states that anyone who lives with
someone who shouldn't get the vaccine shouldn't get it her/himself.
http://www.bt.cdc.gov/agent/smallpox/va ... public.asp
נראה לי שפחות או יותר כולנו כאן בהריון, או מיניקות, או גם וגם, או ילדים מתחת לגיל שנה/18 או גרים עם מישהו ששייך לאחת הקבוצות האלה, שמומלץ שלא יחוסנו. אז שאמא שלך תתחסן בעצמה ותקווה לטוב (-;
According to the US Centers for Disease Control, smallpox vaccine is
contraindicated for pregnant (or soon-to-be pregnant) and lactating
mothers, as well as infants (younger than 12 months); some say that any
child (under 18 years) should not get it. Other contraindications include
people with any history of eczema, other skin conditions (if currently
active), weakened immune system, moderate to severe short-term illness
(until completely healed). It also states that anyone who lives with
someone who shouldn't get the vaccine shouldn't get it her/himself.
http://www.bt.cdc.gov/agent/smallpox/va ... public.asp
נראה לי שפחות או יותר כולנו כאן בהריון, או מיניקות, או גם וגם, או ילדים מתחת לגיל שנה/18 או גרים עם מישהו ששייך לאחת הקבוצות האלה, שמומלץ שלא יחוסנו. אז שאמא שלך תתחסן בעצמה ותקווה לטוב (-;
-
איתי_שרון*
- הודעות: 1164
- הצטרפות: 27 אוגוסט 2001, 00:51
- דף אישי: הדף האישי של איתי_שרון*
אבעבועות שחורות
זה היה בחדשות. אמרו שבתור התחלה כנראה רוצים לחסן את אלה שכבר חוסנו פעם כי עליהם יודעים שאין תופעות לוואי (מעניין אם זה מבוסס על מחקרים מדעיים או שזו מסקנה שצצה במוחו של איזה פקיד במשרד הבריאות...). לגבי הצלקת - נדמה לי שזו אדמת או משהו שמקבלים באזור כתה ו'... אני לא קיבלתי את החיסון הזה כי היו לי מספיק נוגדנים (לכולם היתה צלקת ורק לי לא...).
-
תבשיל_קדרה*
- הודעות: 8851
- הצטרפות: 10 נובמבר 2001, 08:15
- דף אישי: הדף האישי של תבשיל_קדרה*
אבעבועות שחורות
החיסון לגביו בודקים אם אתה כבר מחוסן הוא שחפת, בכתה ז.
אבעבועות שחורות
החיסון לשחפת גורם לצלקת נוראה שלחלק מהילדים זה התפתח למעין פצע מוגלתי משובב נפש. החיסון לאבעבועות שחורות מותיר צלקת עגולה על הכתף - משהו חביב שנראה כמו מטרה.
-
אביב_חדש*
- הודעות: 2998
- הצטרפות: 26 יולי 2001, 09:53
- דף אישי: הדף האישי של אביב_חדש*
אבעבועות שחורות
איתי - אני חושבת שרק בנות מקבלות חיסון לאדמת בכיתה ו'.
-
איתי_שרון*
- הודעות: 1164
- הצטרפות: 27 אוגוסט 2001, 00:51
- דף אישי: הדף האישי של איתי_שרון*
אבעבועות שחורות
נכון... אז זה כנראה היה שחפת או משהו כזה.
-
בשמת_א*
- הודעות: 21563
- הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
- דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*
אבעבועות שחורות
זהו, צלקת עגולה על הכתף! אז זה אומר שאני כבר מחוסנת נגד אבעבועות שחורות לכל החיים?
-
אם_פי_3*
- הודעות: 2737
- הצטרפות: 26 יולי 2001, 21:35
- דף אישי: הדף האישי של אם_פי_3*
אבעבועות שחורות
בשמת - לא. החיסון שקיבלנו בילדותנו (לא יודעת לגבי הצבא. בטוח שקיבלנו?) לא תקף כבר...
לגבי הריוניות וכו' - הכוונה בארץ היא כן לחסן, במקרה הצורך.
ככל הנראה יחסנו רק לאחר חדירת המחלה (אם), כי החיסון די מסוכן וגורם בעצמו למחלה, באחוזים מסוימים.
לגבי הריוניות וכו' - הכוונה בארץ היא כן לחסן, במקרה הצורך.
ככל הנראה יחסנו רק לאחר חדירת המחלה (אם), כי החיסון די מסוכן וגורם בעצמו למחלה, באחוזים מסוימים.
-
עדי_רן*
- הודעות: 261
- הצטרפות: 25 אוגוסט 2001, 00:22
- דף אישי: הדף האישי של עדי_רן*
אבעבועות שחורות
נכתב במקור בדף ארגון חסון:
כדי להחליט אם להיבהל או לא בדקתי ומצאתי מידע על אבעבועות שחורות מאתר ה-CDC (סוכנות ממשל ארה"ב לבקרת מחלות). תקציר בעברית להלן. יש גם מידע על החיסון אבל אותו לא היה לי כח לסכם.
לדעתי - לנוכח הכתוב, ומהכרת המציאות הישראלית, דווקא סביר מאוד שחולים מדבקים יסתובבו בחוץ. לא הייתי מסתמך על הנחה הפוכה.
המחלה שעשויה להיגרם מהחיסון אינה אבעבועות שחורות, ואינה קטלנית. הסיבה שמשרד הבריאות לא מחסן היא שחיסון המוני הוא פרויקט מורכב ויקר, ולדעתי גם מחשש ל"הפחדת הציבור" (מאותה סיבה נגנז הפרסום המתוכנן על התנהגות במקרה רעידת אדמה). לאחר מתקפה אפשר יהיה אולי לחסן, אבל אם רק אז יתחילו - זה לא יעבוד (תחשבו על חלוקת מסכות אב"כ אחרי שכבר התחילה מלחמה. היסטריה המונית, אנשים ייהרגו מהידחקות בתור). זה גם לא יעזור לאלה שיידבקו ראשונים.
אני לא ממש מאמין שהממשלה תחליט בימים טרופים אלה על מבצע חיסון המוני. יש מספיק עניינים חשובים יותר - בחירות, תקציב, שחיתויות...
אבל אם זה יקרה בכל זאת, אני מאמין שזה יהיה על סמך חשש משמעותי ממתקפה ביולוגית. ברמה האישית אפשר אולי להחליט לא להתחסן מראש אלא רק אם המחלה תתפרץ - זה כבר נתון לשיקול דעת אישי, בהתאם למקום המגורים וכו'.
יש שתי צורות קליניות של המחלה - Variola Major ו-Minor:
מהלך המחלה:
הסטטיסטיקה: כ-1000 למיליון מחוסנים פיתחו מחלה שדרשה טיפול רפואי לאחר החיסון. כמה עשרות למיליון הגיעו לסכנת מוות, אחד-שניים למיליון מתו. משערים שהיום ניתן יהיה להימנע מחיסון של אנשים בקבוצות סיכון (למשל, מערכת חיסונית מוחלשת משמעותית) וכך להקטין את המספרים הנ"ל.
כדי להחליט אם להיבהל או לא בדקתי ומצאתי מידע על אבעבועות שחורות מאתר ה-CDC (סוכנות ממשל ארה"ב לבקרת מחלות). תקציר בעברית להלן. יש גם מידע על החיסון אבל אותו לא היה לי כח לסכם.
לדעתי - לנוכח הכתוב, ומהכרת המציאות הישראלית, דווקא סביר מאוד שחולים מדבקים יסתובבו בחוץ. לא הייתי מסתמך על הנחה הפוכה.
המחלה שעשויה להיגרם מהחיסון אינה אבעבועות שחורות, ואינה קטלנית. הסיבה שמשרד הבריאות לא מחסן היא שחיסון המוני הוא פרויקט מורכב ויקר, ולדעתי גם מחשש ל"הפחדת הציבור" (מאותה סיבה נגנז הפרסום המתוכנן על התנהגות במקרה רעידת אדמה). לאחר מתקפה אפשר יהיה אולי לחסן, אבל אם רק אז יתחילו - זה לא יעבוד (תחשבו על חלוקת מסכות אב"כ אחרי שכבר התחילה מלחמה. היסטריה המונית, אנשים ייהרגו מהידחקות בתור). זה גם לא יעזור לאלה שיידבקו ראשונים.
אני לא ממש מאמין שהממשלה תחליט בימים טרופים אלה על מבצע חיסון המוני. יש מספיק עניינים חשובים יותר - בחירות, תקציב, שחיתויות...
אבל אם זה יקרה בכל זאת, אני מאמין שזה יהיה על סמך חשש משמעותי ממתקפה ביולוגית. ברמה האישית אפשר אולי להחליט לא להתחסן מראש אלא רק אם המחלה תתפרץ - זה כבר נתון לשיקול דעת אישי, בהתאם למקום המגורים וכו'.
תקציר בעברית
למחלה אין טיפול ידוע. מוכרת מאות שנים, הופיעה כהתפרצות של מגפות קטלניות. הודברה בעקבות פעילות חיסונית בכל העולם - המקרה האחרון שנרשם היה באפריקה ב-1977. בעקבות הדברת המחלה הפסיקה פעילות החיסון. לאחרונה התחדש העניין בחיסון עקב החשש למלחמה ביולוגית.יש שתי צורות קליניות של המחלה - Variola Major ו-Minor:
- הסוג Minor פחות שכיח ושיעור התמותה ההיסטורי היה 1%.
- לסוג Major יש 4 מופעים. הנפוץ ביותר עם אחוזי תמותה של 30%, שניים פחות נפוצים עם תמותה גבוהה יותר, והמופע modified שהוא קל ועשוי להופיע גם אצל אנשים שחוסנו.
מהלך המחלה:
- תקופת דגירה של כשבועיים ללא תסמינים בהם המחלה אינה מדבקת.
- מחלת חום גבוה וחולשה. כשלושה ימים בהם המחלה לרוב אינה מדבקת.
- הופעת אבעבועות בפה מלווה בהתאוששות. כארבעה ימים בהם המחלה מדבקת ביותר.
- הופעת אבעבועות על כל הגוף מלווה בעליית החום, שינויים באבעבועות עד נפילתן. כשבועיים בהם המחלה מדבקת.
בכל זאת קצת על החיסון:
ה-CDC ממליץ לא לחסן נשים הרות ומניקות, וילדים מתחת לגיל שנה, וכמו כן לא לחסן ילדים עד גיל 18 פרט למקרי חירום (למשל התקפה ביולוגית).הסטטיסטיקה: כ-1000 למיליון מחוסנים פיתחו מחלה שדרשה טיפול רפואי לאחר החיסון. כמה עשרות למיליון הגיעו לסכנת מוות, אחד-שניים למיליון מתו. משערים שהיום ניתן יהיה להימנע מחיסון של אנשים בקבוצות סיכון (למשל, מערכת חיסונית מוחלשת משמעותית) וכך להקטין את המספרים הנ"ל.
-
עדי_רן*
- הודעות: 261
- הצטרפות: 25 אוגוסט 2001, 00:22
- דף אישי: הדף האישי של עדי_רן*
אבעבועות שחורות
נא שימו לב: [...] והמופע modified שהוא קל ועשוי להופיע גם אצל אנשים שחוסנו.
במלים אחרות, מי שכבר חוסן עלול לחלות, אבל המחלה אצלו תהיה כנראה לא קטלנית. עם זאת הוא כנראה עשוי להדביק את סביבתו ולסכנה במחלה קטלנית.
מצד שני - הפרשנויות הרווחות בימים אלה הן שהסיכוי למתקפה ביולוגית הוא נמוך, גם אם קיים נשק כזה בעיראק. (פרשנויות אחרות עשויות להופיע אצל פוליטיקאים עם תודעת בחירות קרובות). אני מנחש שמערכת הבריאות לא תתחיל בחיסון המוני ואפילו (read my lips) שלא תהיה מתקפה ביולוגית.
במלים אחרות, מי שכבר חוסן עלול לחלות, אבל המחלה אצלו תהיה כנראה לא קטלנית. עם זאת הוא כנראה עשוי להדביק את סביבתו ולסכנה במחלה קטלנית.
מצד שני - הפרשנויות הרווחות בימים אלה הן שהסיכוי למתקפה ביולוגית הוא נמוך, גם אם קיים נשק כזה בעיראק. (פרשנויות אחרות עשויות להופיע אצל פוליטיקאים עם תודעת בחירות קרובות). אני מנחש שמערכת הבריאות לא תתחיל בחיסון המוני ואפילו (read my lips) שלא תהיה מתקפה ביולוגית.
-
נביהה_עודה*
- הודעות: 1
- הצטרפות: 19 ינואר 2004, 15:08
אבעבועות שחורות
אבעבועות שחורות היא מחלה נגיפית
-
טרה_רוסה*
- הודעות: 5845
- הצטרפות: 08 ינואר 2004, 15:33
- דף אישי: הדף האישי של טרה_רוסה*
אבעבועות שחורות
מידע נוסף:
לאחר מבצע חיסונים נגד אבעבועות שחורות בארה"ב לעובדי בריאות בשנת 2003, לקו מספר אנשים בדלקת שריר הלב, ושלושה מתו מהתקף לב. כתוצאה מכך רבים מהעובדים סירבו להתחסן. כתבה על חוק פיצוי לעידוד חיסונים
לאחר מקרה זה יצאה הנחיה לא להתחסן גם אם יש: מחלת לב ידועה, כולסטרול גבוה, עישון ויתר לחץ דם. התוויות נגד באתר של ה-,CDC" http://www.bt.cdc.gov/agent/smallpox/va ... public.asp. מידע על החיסון ובעיות לב .
לאחר מבצע חיסונים נגד אבעבועות שחורות בארה"ב לעובדי בריאות בשנת 2003, לקו מספר אנשים בדלקת שריר הלב, ושלושה מתו מהתקף לב. כתוצאה מכך רבים מהעובדים סירבו להתחסן. כתבה על חוק פיצוי לעידוד חיסונים
לאחר מקרה זה יצאה הנחיה לא להתחסן גם אם יש: מחלת לב ידועה, כולסטרול גבוה, עישון ויתר לחץ דם. התוויות נגד באתר של ה-,CDC" http://www.bt.cdc.gov/agent/smallpox/va ... public.asp. מידע על החיסון ובעיות לב .